המגעים לממשלת חירום: אלה דרישות המחנה הממלכתי

    איתי גדסי 2 Comment on המגעים לממשלת חירום: אלה דרישות המחנה הממלכתי

    נציגי המחנה הממלכתי והליכוד נפגשו לדיון בהקמת ממשלת חירום. דרישות גנץ: קבינט מלחמה מצומצם והשפעה לשרי מפלגתו, שרים ללא תיק. במפלגה הבהירו: "נגבה את הממשלה מבפנים או מבחוץ"

    גנץ צילום: יונתן סינדל/Flash90
    13:53
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on בשידור חי: הרבנית משטפנשט עשתה הפרשת חלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המגעים הפוליטיים לממשלת חירום ברקע המלחמה בדרום: הבוקר (שני) התקיימה פגישה בין נציגי המחנה הממלכתי והליכוד, בנוגע להקמת ממשלת חירום עד לסיום המלחמה.

    במחנה הממלכתי הציעו לליכוד: הקמת קבינט מלחמה מצומצם, למשך ניהול המערכה שבו ינתן ייצוג משפיע לחברי המחנה הממלכתי, ויהיו חברים בו השרים הרלבנטיים מטעם ראש הממשלה.

    על פי ההצעה, במידה ויצטרפו מפלגות נוספות מהאופוזיציה, קבינט המלחמה יורחב בהתאם. עיקר סמכויות ניהול המלחמה יואצלו לגוף זה. בנוסף, בתקופת כהונת ממשלת החירום, לא תתקיים חקיקה בכנסת שאין לה קשר למלחמה.

    במחנה הממלכתי הדגישו כי אין כל דרישה למינוי שרים ביצועיים, אלא רק לשרים ללא תיק, למשך תקופת המלחמה בלבד. בפגישה הועבר מסר, כי חברי המחנה הממלכתי וגנץ באופן אישי, יתנו גיבוי מלא לממשלה ולמערכת הביטחון בניהול המערכה, ויסייעו בכל מה שנדרש, בין אם מתוך הממשלה או מבחוץ.

    מוקדם יותר היום קרא יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אחדות ולכידות הם צו השעה כדי לנצח את אויבינו. עזבו צוותים ועזבו משא ומתן. אני קורא לרה"מ נתניהו ולבני גנץ להתעלות לגודל השעה, להיפגש מיד ולסכם על הקמת ממשלת חירום לאומית שתאחד את העם, תרים את הרוח, תעניק גיבוי מלא לצה"ל ותביא בע"ה לחיסול מוחלט של חמאס וארגוני הטרור בעזה".

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להצעת גנץ וליברמן להיכנס לממשלת חירום: "כל עוד בסיס הכניסה לממשלה הינה הסכמה כי היעד שתגדיר הממשלה לצה״ל הינו הכרעה מוחלטת וריסוק כוחו הצבאי והשלטוני של החמאס, עוצמה יהודית תקבל בברכה ממשלת חירום רחבה שכזו. ישראל בשעת חירום. חייבים להתאחד ולנצח".

    השר ניר ברקת התייחס לכך: ״ישראל במלחמה וזו השעה לממשלת אחדות לאומית. בשעה מורכבת כזו עלינו לשים את המחלוקות בצד ולהתאחד נגד האויב שרוצה להשמיד אותנו. לוחמי צה״ל מכל חלקי החברה הישראלית יוצאים לקרב על מדינת ישראל ועלינו לגבות אותם עם ממשלת אחדות שתייצג את כל העם. עלינו להקים ממשלת אחדות עוד היום ולנצח את המלחמה ביחד״.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לא הבנתי למה צריך את זה?? אחרי שסיימנו בגדול עם המחבלים שחדרו לשטחנו – זה פשוט עוד מבצע בעזה ואולי גם חיזבאללה. ביבי כבר עשה כמה כאלה.

    2. 1

      תזכורת

      מי שבחר ברמטכ"ל המבריק, זה שהיה אחראי על שמירת הגבול עם עזה (משם נכנסו האספסוף הרצחני) הלא הם בני גנץ ויאיר לפיד…

      תזכורת נוספת, היו הרבה מאוד אנשים שבמשך כמה חודשים שכנעו לחלוטין את החמס ואולי גם את חיזבאללה, כי הכל כאן מתפורר ואין בטחון וכו'. וכן השתמשו בבטחון כאמצעי להפעיל לחץ פוליטי וחברתי. השאלה אם יש מי שילמד את הלקח.